Sakskøbing Hypnoseklinik

v/Bente Roerholt

Hvorfor vælge hypnose.

De fleste af os har et eller flere områder, som vi ikke er i stand til at tackle på en fornuftig måde. Det kan dreje sig om manglende selvværd eller selvtillid, der forhindrer en god eksamen, ødelægger jobsamtalen, måske nærmest gør dig stum og usikker i sociale sammenhæng.

Det kan være vægtproblemer, rygning, tandlægeskræk.. ja listen er i virkeligheden uendelig og forskellig fra menneske til menneske.

Men der er ingen grund til at acceptere, at du ikke får det bedste ud af dit liv. Hvorfor skulle du dog det?

Hypnose og hypnoterapi er en behandlingsform, der lynhurtigt går ind og

afdækker årsagerne til uhensigtsmæssige handlemønstre.

Hvad kan behandles

•Afvænning - dårlige vaner

•Allergi

•Angst - angst for angsten - fobier og præstationsangst - tilbageholdenhed - generthed.

•Eksamensskræk

•Ensomhed

•Hudproblemer (psykisk forårsaget)

•Ked af det - usikkerhed - modløshed

•Neglebidning

•Rygeafvænning

•Samliv - sorg - traumer - krise

•Selvværd - selvtillid

•Sengevædning - søvnbesvær

•Skræk for rum - fly - broer - tunneler -højder - vand - eksaminer - nåle - tandlæger - mørke - tordenvejr og lignende

•Smertelindring - hovedpine

•Stammen

•Stress - uro - nervøsitet

•Vægttab

Hovedpine og smerter

Har du tænkt over, at den fysiske smerte, hovedpine eller migræne, som du fik i barndommen, eller som pludselig dukkede op senere i livet kunne skyldes en følelsesmæssig oplevelse som ligger og er ubearbejdet.

Din underbevidsthed forsøger at fortælle dig, hvis der er noget som ikke er følelsesmæssigt bearbejdet.

Desværre har din underbevidsthed ikke et klart sprog, så den kan sige i ord til dig, hvad du skal gøre noget ved. Men underbevidstheden kontrollerer centralnervesystemet og din krop, hvilket

betyder, at du kan få besked via din krop, at noget er galt.

Det betyder, at når vi går og har ondt et eller andet sted, så er det sindets måde at fortælle dig på, at du skal bringe din opmærksomhed indad mod dig selv.

Lad være med at acceptere en ubehagelig tilstand.

Lige så pludseligt kan det forsvinde, når årsagen bliver afdækket og den følelsesmæssige gåde er løst.

Hypnose - Hypnoterapi

Bente Roerholt